Målarveckan!

Jaha då kommer det en bildbomb på vårt målarprojekt.
Lite förnyelse och lite förbättring.

 
Före                                                                      Efter

   
Fräshades bara upp med lite färg. Denna var vit        Uterummet byggdes klart förra året och panelen oljades
när vi flyttade hit.... för 4år sedan blev den röd.        bara. Ni fick det färg, vitt och svart.

   
En liten buse målade min port. Det var bara de       Staketet har bytts ut. Brädorna var inte fräscha. Målades åter
sneda brädorna som var svarta innan.                    svart.   Min pappa e en duktig snickare!
Även detta var vitt när vi flyttade hit.


Lite ny färg bara. Brädorna byttes i fjol.
Garaget var vitt och blått när vi flyttade hit. Porten blå, runtom vitt.

  
Detta har bytt uteseende totalt.                                       Staket som gränsar till grannen. De 2 översta brädorna
Dörren var i trä, likaså de svarta listerna vid fönsert.        byttades ut.. och allt fick ny vit färg.
Pallen till höger var vit...
SÅååååå snyggt...

 
Balkongen: Staketet fick ny svart och vit färg, även husväggen ny röd färg. Runt fönsterna och dörrarna var
det vitt innan.. Nu är det super svart!

Här kommer lite trädgårdsväxter:

Min Hortencia blommar för första gången på 2 år.
Jag fattade inte att man inte skulle klippa ner den om man ville ha blommor på den.
Farmor bannade mig och i år blommar den, större än någonsin.

 

Älskar Hortencior så för 3-4 år sedan gjorde jag lite fynd i en trägårdshandel.
De reade ut sina avblommade hortencior för 29kr.. Gissa om jag köpe.
Denna har blivit hyfsat stor men men inte så stora blommor.
Denna står bakom den rosa, bara staketet skiljer dem, så näringen går väl
till den största!

   
Denne stackare står brevit en tuja och den stora rosa.        Liten men söt. Har en buxbom och ett stort fjärilsträd
                                                                                      till granne.

 
Samma växt, bilden är inte tagen samma dag.. Gick någon loss med sekatören?
I bakgrunden på bild 1 syns min gamla fula dörr..

 

Trädet och rabarberna ansades också!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0